Entrevista a Ricard Torquemada

Ricard Torquemada és un periodista esportiu català. Ha fet periodisme escrit, televisiu però pel que més se’l coneix és per les retransmissions dels partits del Barça de la TDT per ràdio.

Divendres 14 de febrer l’alumnat de primer d’ESO, dins l’espai Camins, va tenir l’oportunitat d’entrevistar en Ricard Torquemada a través d’una videoconferència en directe.

Torquemada destaca que volia ser periodista esportiu des de petit “Em sento afortunat d’haver fet el que sempre he volgut fer”, diu. Ha treballat en diferents llocs, però la ràdio és on se sent més feliç. Ara retransmet els partits del Barça per la TDT, fent que els oients visquin el futbol amb emoció.

Va escollir aquesta feina perquè sempre li ha agradat molt l’esport i l’anàlisi de les jugades. Així va ajuntar les dues coses que més li agradaven: l’esport i la ràdio. Torquemada diu que aquesta feina s’ha de fer amb passió. “No és tan sols fer de  periodista però cal sentir-ho, viure-ho. No hi ha horaris fixos, les coses passen quan passen”, explica.

Per als joves que vulguin fer periodisme esportiu, Torquemada aconsella: “Que experimentin molt, és el moment de provar coses. Hi ha internet i noves plataformes que abans no existien.

Que segueixin la seva passió i que aprofitin el temps. Tenen molt de recorregut”, diu.

Torquemada creu que el més bonic de la ràdio és que pots transmetre emocions quan passen. “La ràdio és emoció. Tens la sort de compartir el que sents en el mateix moment que passa, i això poques feines ho permeten”, destaca. Poder connectar amb els oients i fer-los sentir el que passa al camp és el millor de la seva feina.

Avui, Ricard Torquemada és una de les veus més conegudes de la ràdio esportiva catalana. Amb cada partit del Barça fa gaudir a molta gent i demostra que, quan treballes amb passió, la ràdio és molt més que explicar coses: és fer viure emocions.